Wednesday 15 June 2011

kenapa saya malas?

kenapa saya malas? agak-agak nya apa alasan untuk menjadi malas? sebenarnya xde alasan yang baik untuk malas...saya malas sebab saya memang MALAS...mungkin, ada sebab yang membantu untuk menjadi malas? mungkin...mungkin sebab saya telah sekian lama belajar dan otak mula menidakkan hakikat yang saya perlu habiskan Master ini? masih perlu menulis dan menulis sehingga thesis saya dapat memuaskan hati semua...perlu segera fikir yang umur sudah begitu lanjut tetapi tidak punya kerja tetap...mungkin ini membantut kan pemikiran dan menumpulkan minda untuk menulis lagi? mungkin...tapi itu semua kemungkinan yang kita ramalkan sendiri...kerana dengan memberi alasan, kita rasa lega...kita rasa puas...tetapi hakikatnya, kita masih di takuk lama, masih di situ, masih sendiri, masih tidak punya apa di dunia ini...saya berharap agar Tuhan tabahkan hati dan kuatkan iman saya untuk masih belajar dan habis kan apa yang telah saya mulakan...tolong doakan saya...amin..

3 comments:

  1. weh. aku tak tau pun ko ada blog. haha. aku turun uia sabtu ni. ada diskusi cket dgn ain & shiqin. moh le. bley kuar pastu jap. :)

    ReplyDelete
  2. br je aku ade blog ni...hehehee...sorry ah aku x turun sabtu sbb aku ade kt perak...hehehehe

    ReplyDelete